Stookwetgeving

Stookregels

  • We stoken veilig, schoon en duurzaam.
  • We stoken alleen in het educatieve kader.
  • We leren onze leden over de schadelijke effecten van houtstook en leren ze hoe schoon en duurzaam te stoken;
  • We houden rekening met de Stookwijzer. Bij code oranje en rood mag er niet gestookt worden;
  • We houden ons aan de voorwaarden die de Brandweer stelt;
  • We stoken alleen op ons scoutingterrein;
  • We volgen alle aanwijzingen van politie, brandweer en daartoe bevoegde gemeenteambtenaren (toezichthouders, boa’s en marktmeesters) direct op

Klachtenprotocol

Inleiding

In dit klachtenprotocol kun je lezen hoe je een klacht kunt indienen als je een klacht hebt over onze organisatie. Scouting Ridderhofgroep wil graag een veilige en plezierige omgeving zijn voor iedereen. We nemen klachten serieus en behandelen deze met zorg. Dus meldt het als je bijvoorbeeld overlast ervaart van rook, geluid of ongewenst gedrag.

1.1. Hoe dien je een klacht in?

  • Een klacht kun je indienen via info@ridderhofgroep.nl
  • Bij de klacht vermeld je de volgende gegevens:
  • NAW-gegevens
  • Contactgegevens
  • Wanneer en hoe laat de overlast/incident heeft plaatsgevonden
  • Duidelijke omschrijving van de klacht

1.2. Afhandeling

Binnen enkele werkdagen na indienen van je klacht ontvang je een bevestiging van ontvangst.
Het onderzoek naar de klacht wordt uitgevoerd door een bestuurs- of staflid dat niet direct betrokken is bij de klacht. Het resultaat wordt met het bestuur besproken en het bestuur zal vervolgens aan je laten weten wat de uitkomst is en welke maatregelen er eventueel genomen worden.
Slotwoord
We moedigen iedereen aan om klachten te melden en verzekeren je van een zorgvuldige en respectvolle behandeling van jouw klacht. Het uitgangspunt is dat wij door met elkaar in gesprek te gaan altijd tot een goede oplossing kunnen komen.